Szájkarate
FideSS-s zájkarate az adóforintjainkból - Magyar Polgár
Újabb 600 milliós plakátkampányt indít a kormány, az ellenzék felháborodott
Tájékoztató kampányt indít a kormány, hogy nyilvánvalóvá tegye, a magyar reformok működnek, Magyarország jól döntött, amikor 2010-ben saját utat választott, és elutasította nemzetközi szervezetek megszorításpárti intézkedéseit - közölte a kormányszóvivő szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Kovács Zoltán azt mondta: a következő napokban kezdődő és szeptember végéig tartó kampányban egyebek mellett család- és adópolitikai intézkedéseket, életpályamodelleket akarnak bemutatni például plakátokon, a sajtóban és internetes felületeken.
A tájékoztató kampányra nettó 600 millió forintos keretösszeg áll rendelkezésre - tudatta.
A kormányszóvivő szerint az elmúlt időszak alapján látszik, hogy a Magyarország által választott út kifizetődő. Kiemelte, hogy a magyar gazdaság 2010 óta több mint 10 százalékkal nőtt, ami önmagában is optimizmusra okot adó teljesítmény.
Kovács Zoltán nemmel felelt arra a kérdésre, hogy a mostani tájékoztató kampány a Kétfarkú Kutya Párt plakátjaira adott válasz-e.
A vasárnapi pihenőnap ügyében a kormányszóvivő kérdésre arról beszélt, ha valóban kiskapu van a szabályozásban, elképzelhető szigorítás.
Jobbik: értelmetlen pénzszórás
A Jobbik értelmetlen pénzszórásnak minősítette az új kormányzati tájékoztató kampányt szerdai, MTI-hez eljuttatott közleményében.
A Jobbik a lépés mögött azt feltételezi, hogy a kormány oligarchákat akar kifizetni.
"A korrupcióval megszerzett hirdetési felületeket ismét elárasztják a kormányzati öntömjénezés szlogenjei" - összegezték véleményüket.
Nem lenne szükség ilyen kampányra, ha a magyar családok valóban éreznék a kormányzati sikereket - fogalmazott a Jobbik a közleményben, amelyben törekvéseik közé sorolta a "fideszkorrupció" felszámolását, a kormányzati propaganda eltörlését és fenntartható gazdasági növekedést biztosító adórendszer kialakítását.
MSZP: inkább az emberekre költsenek
Az MSZP felháborítónak tartja, hogy a kormány újabb plakátkampányt indít, az ellenzéki párt azt kéri, hogy inkább az emberekre költsenek.
Gőgös Zoltán, a szocialista párt elnökhelyettese szerint ha az emberek jól élnének, akkor egyetlen fillért sem kellene plakátokra költeni, mert éreznék azt. Értékelése szerint ez nincs így, mert még mindig Magyarországon van a legmagasabb, 27 százalékos áfa, 4 millió ember él a létminimum alatt és a családok hó végén már nem tudnak kijönni a fizetésükből.
Az ellenzéki politikus pártja nevében arra szólította fel a kormányt, hogy hagyja abba a "méregdrága plakátpolitizálást" és a pénzt költse inkább az egészségügyre, az oktatásra.
A DK alternatív szövegeket javasol
A Demokratikus Koalíció (DK) alternatív szövegeket javasol a kormány frissen bejelentett tájékoztató kampányához.
Gréczy Zsolt, az ellenzéki párt szóvivője szerdai, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: szeretnének segíteni a kormánynak a "termelési jelentések" megfogalmazásában. A DK egyebek mellett a "Több különadó, több siker!-t" javasolja és szlogeneket fogalmazott meg a szegénységről és a vasárnapi pihenőnapról is.
A kormányzati teljesítmény jelképeként a "Megvédtük a brókereket" szöveget is javasolja a szóvivő, aki köszönetet mondó plakátok kihelyezésére is javaslatot tett, például a magánnyugdíjak és a trafikok kérdésében.
Együtt: a kabinet "plakátfüggőségben" szenved
Az Együtt - a Korszakváltók Pártja arra szólította fel a kormányt, hogy vonja vissza az újabb "drága és hazug plakátkampány" tervét, és a Fidesz-KDNP törődjön a valós problémák megoldásával, melyek valóban érintik a magyarokat.
Az Együtt úgy látja, hogy a Fidesz ismét propagandára szórja a közpénzt, ahelyett, hogy Magyarország válságának megoldásán fáradozna. A közleményben úgy fogalmaznak:
a kabinet "plakátfüggőségben" szenved, minden újabb hazugságát országos óriásplakátkampánnyal igyekszik megalapozni, pedig inkább kormányozni kellene.
Fidesz: a reformok működnek, a baloldal politikáj továbbra sem
A Fidesz támogatja a kormány tájékoztatási kampányát, amelynek célja, hogy bemutassa: a magyar reformok működnek - közölte az MTI-vel szerdán a kormánypárt, amely szerint a baloldal semmit sem változott és ezúttal is elvitatja a magyar emberek teljesítményét.
Közleményükben úgy fogalmaznak: ha "Gyurcsány Ferenc és társai" kormányzásuk alatt kicsit is törődtek volna a lakosság tájékoztatásával, akkor nem szolgáltatták volna ki a magyarokat a bankoknak és a külföldi szolgáltatóknak. Kormányzásuk alatt folyamatosan emelkedtek a rezsiköltségek, elherdálták a nemzeti vagyont és trükkök százait bevetve meghamisították az ország állapotáról szóló adatokat. Alkalmatlanságukat jól jelzi, hogy volt olyan év, amikor 7 százalékkal zsugorodott a magyar gazdaság - tette hozzá a Fidesz.
Azt írták: a Fidesz vezette kormány ezzel ellentétben tartós növekedési pályára állította a magyar gazdaságot, csökkentette a rezsit, véget vetett a devizahitelek korszakának, újra bevezette az otthonteremtési támogatást, és növelte a családi adókedvezmény mértékét. A közös erőfeszítéseknek köszönhetően minden évben nőtt a minimálbér, béremelési programok indultak és csökkentek az adók - emelték ki.
A kormánypárt szerint a magyar emberek joggal várják el, hogy részletes tájékoztatást kapjanak a mindennapjaikat nagyban befolyásoló intézkedésekről, így például a minimálbér újbóli tervezett emeléséről. A magyar reformok működnek, és ez minden magyar családnak jó hír, azt jelenti ugyanis, hogy saját életében mindenki tehet egy lépést előre a következő években - szögezték le.
LMP: tiltsák be a kormányzati propagandát!
Az LMP ismét a kormányzati propaganda törvényi betiltását követeli arra reagálva, hogy a kabinet 600 millió forintos keretösszegű tájékoztató kampányt indít a magyar reformok sikerességéről.
Schiffer András, az ellenzéki párt társelnöke és frakcióvezetője az MTI-nek úgy fogalmazott, a kormányzati kommunikáció kizárólag azokban az elengedhetetlen esetekben alkalmazható, amikor azt az állampolgárok jogai vagy kötelezettségei indokolják. Ilyen eset lehet például egy új kormányablak megnyitásáról, vagy egy anyatejprogram elindításáról szóló tájékoztatás - fejtette ki, hozzátéve, az LMP éppen ezért a kormányzati kommunikációra szánt költségvetési keretet 200 millió forintra csökkentette volna a jelenlegi több mint 3 milliárd forintról.
Az ellenzéki politikus a kormányzati propagandát az elengedhetetlen tájékoztatással szemben bújtatott pártfinanszírozásnak nevezte, amely szerinte alkalmas a médiaviszonyok torzítására, valamint a "kedvenc oligarchák feltőkésítésére".
Azt mondta, a kormányzati propaganda "torz gyakorlata" az első Orbán-kormány alatt indult el a Széchenyi-tervvel kapcsolatban, amit a Medgyessy-kabinet folytatott a száznapos program reklámozásával, és tart egészen a mai napig.
Schiffer András szerint törvénynek kellene tiltania ezt a gyakorlatot, hiszen szerinte a kormánypártok kapnak annyi költségvetési támogatást, hogy abból finanszírozzák "dicsőségük hirdetését".