Moszkvics az alagútban, avagy hogyan kell leszopni putyint.(MP)
Moszkvics az alagútban
Mitől nem bűntény az, ha egy kormány a különféle lehetőségek közül nem a legjobbat választja, hanem a legrosszabbat? Ezer dolgot említhetnék, de most konkrétan az új metróról van szó.
Bár ez mindenki előtt ismert, megismétlem, hogy max. 10-20 százalékkal drágábban a főváros vehetett volna modern, a XXI. század műszaki színvonalán álló metrókocsikat is.
Az úgy 15-20 milliárddal lett volna drágább, de látva a kormány irtózatos pazarlását, a közpénzek iránti szinte felfoghatatlan közönyét, ki van zárva, hogy a takarékoskodás lett volna a „rossz vétel” oka.
De mintha nem is hivatkozott volna erre senki.
A kérdés tehát, hogy miért éppen ezt a több évtizedes, elavult, légkondicionáló nélküli szovjet-orosz szemetet sózták rá a budapestiekre. Az „üzletkötés” részletei ugyan nem ismertek, az ma még Orbán sötét titkainak egyik alpontja, de a vétel annyira irracionális és a fővárosiak számára annyira előnytelen, hogy csupán egyetlen ésszerű magyarázat létezik: Orbán az orosz politikának kiszolgáltatott, alárendelt helyzetbe hozta Magyarországot, ezért, immár Putyin foglyaként, kénytelen az orosz érdekeknek megfelelően cselekedni. Márpedig egy ilyen 70 milliárdos üzlet még egy nagyhatalomnak sem aprópénz.
Putyin kedves látogatásaiért tehát az ország egyebek között egy pusztítóan drága és fölösleges ócskavassal, a Paks2-vel, a budapestiek pedig ezzel a máris Moszkvicsnak csúfolt metróval fizetnek. Továbbá egyre több közvetett bizonyíték utal rá, hogy a „magyar függetlenség” nagy harcosát dróton rángatják, de nem Brüsszelből, hanem a számunkra történelmileg ugyancsak baljós helynek számító Moszkvából.
Ez a metró tehát nem egyszerűen egy „elhibázott” vétel, ami miatt az illetékesek később esetleg magyarázkodni kényszerülhetnek, hanem egy ma még ismertelen bűn ára, amit az ellenzéknek buldog szívósággal kéne napirenden tartania. Belevésni mindenki agyába, hogy Orbán ezzel fizetett valamiért, amit egyelőre titokban tarthat.
Mert békén hagyják, nem ostromolják kérdésekkel és vádakkal, amíg el nem véti, bele nem zavarodik. Egyrészt az ellenzéknek ez volna a dolga, másrészt, mert közvéleménykutatási számok ide, vagy oda, nem biztos, hogy ez a kormány ma is olyan erős, mint egy éve; menetközben a bankrablók is sok vért veszítenek.
A Moszkvics idővel nyilván képes lesz normálisan járni Kőbánya és Kispest között, de ez érdektelen, a budapestiek csúnyán be lettek csapva: a következő harminc(!) évben egy jelentősen rosszabb minőségű szolgáltatásért lesznek kénytelenek fizetni, mert azok, akik a pénzüket elvonják és elköltik, nem tisztességes hivatalnokok, hanem lelkiismeretlen bűnözők.
A főpolgármester gyalázata szintén lemoshatatlan. Orbán bábjává vált, így, amikor kitudódott számára, hogy a főváros mit vett metró helyett, tiltakozásként nem lemondott, hanem nekiállt védeni a védhetetlent, és inkább úszott, úszik tovább a mocskos árral.
Jó volna, ha nem csak a budapestiek ragadnának bele ebbe az alagútba.